Klachten inzake taxi's

21 januari 2020

Vanaf 1 januari is het nieuwe taxidecreet van kracht en is er ook een nieuwe procedure voor klachten. Iedereen die klachten heeft over de exploitant, de bestuurder, de tussenpersoon, het vervoer of de dienstverlening kan voortaan een klacht indienen bij de gemeente die de vergunning of machtiging heeft verleend en daarna bij een nieuw klachtenorgaan van de Vlaamse overheid.

Ik vroeg aan schepen voor mobiliteit Filip Watteeuw of er voor de afgelopen jaren, van 1 januari 15 tot en met 31 december 2019 een overzicht beschikbaar is van de klachten die zijn geformuleerd over taxi’s en of dat ergens bijgehouden werd in het verleden.

Ik mocht van de schepen volgend antwoord ontvangen:

Geachte mevrouw D’Hose,

Hieronder een overzicht van het aantal klachten die het Mobiliteitsbedrijf de afgelopen jaren ontvangen heeft over de taxisector:

2015: 4 klachten
2016: 39 klachten
2017: 28 klachten
2018: 21 klachten
2019: 29 klachten

Een verdeling naar type klachten wordt niet systematisch geregistreerd, maar de meeste klachten betreffen klachten over aangerekende tarieven, gereden routes en klantvriendelijkheid.

Cookies - Uw eerdere toestemming of weigering herzien

Deze website gebruikt Google Tag Manager om analytische cookies en marketing cookies te plaatsen. Dit in functie van optimalisatie en om bezoekersstatistieken te kunnen bijhouden. Meer info

Accepteren       Weigeren