Openbare werken en toerisme
Dat er momenteel veel wegenwerken zijn in Gent is een understatement. Niet alleen de Gentenaars, de werknemers en bezoekers uit de nabije omgeving ondervinden hier dagelijks hinder van, ook toeristen worden ermee geconfronteerd.
Mensen uit de sector signaleren dat heel wat toeristen hinder ondervinden om hun hotel of bezienswaardigheid te bereiken.
- Is er communicatie over openbare werken, specifiek gericht op de toeristische sector in onze stad?
- In welke mate is de sector hier actief in betrokken en/of is er overleg met de grote spelers (hotels, publiekstrekkers...)?
Stephanie D'Hose
Gemeenteraadslid
Antwoord:
Naar aanleiding van de ‘Kom anders naar Gent’communicatiecampagne over de wegenwerken in Gent, zijn er mailings gebeurd naar alle stadsdiensten, waaronder ook de Dienst Toerisme met de boodschap de info mee te helpen verspreiden en alles mee op te volgen via www.Buzzgent.be, of www.gent.be/verkeer.
In navolging hiervan heeft Dienst Toerisme mee de belangrijke info verspreid, met de boodschap ‘informeer u voor u vertrekt’. De Dienst Coördinatie bezorgde hen op regelmatige tijdstippen alle info over de belangrijkste wegenwerken. Dienst Toerisme, vertaalt deze info in vijf talen (Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans) en verspreidt deze info op regelmatige tijdstippen:
- Via de website van de Dienst Toerisme
- Via de nieuwsbrief van de Dienst Toerisme naar toeristische professionelen, hotels, bootjes, aanbieder van attracties, enzovoort.
Bij nieuwe wegenwerken blijven we deze werkwijze hanteren. Dat spreekt voor zich.
Filip Watteeuw
Schepen van Mobiliteit en Openbare Werken