Vragen en tussenkomsten
Inventaris verkeersborden
In antwoord op mijn schriftelijke vraag d.d. 06 november 2019 antwoordde schepen Watteeuw het volgende: "Het Mobiliteitsbedrijf (VTT) en Digipolis zijn hier momenteel mee bezig. Vanuit Gent werken we niet rechtstreeks in de tool van Vlaanderen aangezien signalisatie niet enkel een verhaal is van verkeersborden, maar ook van wegmarkering en straatmeubilair. Lees meer...
Flexibele verkeersdrempel
In het antwoord op mijn schriftelijke vraag d.d. 16 maart 2021 omtrent geluidsoverlast veroorzaakt door verkeersmaatregelen, geeft schepen Watteeuw het volgende mee: "Ondertussen kijken we ook naar nieuwe ontwikkelingen zoals trajectcontrole of de flexibele drempel die mee veert met het zwaar vervoer en waarvan de eerste testresultaten op straat alvast hoopgevend zijn." Lees meer...
Weesfietsen
Eerder vroeg ik de schepen van mobiliteit naar de cijfers inzake weesfietsen van 2019. Lees meer...
verkeersmaatregel Sint-Kwintensberg
Ik stelde op 17 september een schriftelijke vraag over een parkeerproblematiek (sv 00398). De schepen meldde dat er nog e.e.a. diende te gebeuren en dat de uiteindelijke uitkomst een parkeerhaak, een verdrijvingsvlak of een gele streep kan zijn. Lees meer...
Wachthuisje Slotendries
Er zou sprake zijn van het wegnemen van het schuilhuisje aan de bushalte Slotendries te Oostakker. Dat zou voor veel gebruikers, niet in het minst de senioren van WZC Militza, slecht nieuws zijn. Lees meer...
Dringende aanvragen voor fietsstallingen op het openbaar domein
De stad plaatste deze legislatuur al heel wat extra fietsstallingen. Die komen er op twee manieren. Er is enerzijds een fietsparkeerplan waarbij wijk per wijk de noden in kaart worden gebracht. Anderzijds worden dringende aanvragen ad hoc behandeld, om zo reeds fietsparkeerplaatsen te kunnen inrichten wanneer een bepaalde wijk nog niet aan de beurt is. Lees meer...
Dringende aanvragen voor fietsstallingen op het openbaar domein
De stad plaatste deze legislatuur al heel wat extra fietsstallingen. Die komen er op twee manieren. Er is enerzijds een fietsparkeerplan waarbij wijk per wijk de noden in kaart worden gebracht. Anderzijds worden dringende aanvragen ad hoc behandeld, om zo reeds fietsparkeerplaatsen te kunnen inrichten wanneer een bepaalde wijk nog niet aan de beurt is. Lees meer...
Verkeersveilige schoolroutes
Verkeersveiligheid is een topprioriteit. Niet alleen in Gent: ook vanuit Vlaanderen wordt daar zwaar op ingezet. Speerpunten hierbij zijn, om evidente redenen, de verkeersafwikkeling aan scholen en de verkeersveiligheid op schoolroutes (die zowel lopen via gewest- als gemeentewegen). Lees meer...
Verroeste vuilbak
Onlangs kwam ik een verroeste vuilbak tegen op de hoek van de Kalandestraat, aan SoGent. Ondanks het feit dat die vuilbakken nog niet oud zijn, ziet dit exemplaar er niet uit. Dit oogt niet mooi in onze mooie stad. Lees meer...
Bezetting ondergrondse parkeergarages
Eén van de gevolgen van de coronacrisis is het gekelderd aantal mensen dat een bezoek brengt aan de stad. Ook is er massaal van thuis gewerkt. Ik vroeg de bevoegde schepen voor mobiliteit of dit ook blijkt uit de bezettingscijfers van de ondergrondse parkeergarages tijdens de periode maart 2020 tot op heden, als deze worden afgezet tegenover voorgaande jaren, en of de bezettingscijfers opgelijst kunnen worden voor beide periodes.
Lees meer...