Vragen en tussenkomsten
Vernieuwing toegang parking Vrijdagsmarkt
Recent werd de inrit van de parking zuid, net als de voetgangerstoegangen, vernieuwd met een mooie constructie. De Vrijdagmarkt, toch een van de mooiste pleinen van onze stad, en voor veel bezoekers het beginpunt van een bezoek aan Gent, wordt evenwel nog steeds ontsierd door toegangsconstructies, zowel voor wagens als voor voetgangers, die straks 35 jaar oud zijn en getuigen van een visie op pleinaanleg die niet meer van deze tijd is. Lees meer...
Fietssuggestiestroken scholencampus EDUGO
Op mijn vraag i.v.m. fietssuggestiestroken in de omgeving van de scholencampus EDUGO in Oostakker antwoordde u begin dit jaar dat de aanleg fietssuggestiestroken één van de mogelijkheden is om de omgeving van de scholencampus veiliger te maken, met name in de Sint-Jozefstraat, Krijtekerkweg en Eksaardeserijweg. Er was toen echter nog geen unanieme keuze voor bepaalde oplossingen gemaakt in het overleg met de betrokken actoren. Lees meer...
Slechte staat Proeftuinstraat
Bedrijven en bewoners signaleren de slechte staat van het wegdek in de Proeftuinstraat, in de WIS-databank blijken grote delen van de straat dan ook als kwaliteit C2, C3 en D opgenomen. Lees meer...
Aankondigen kleine werken en innames openbaar domein
Op het grondgebied van Gent vinden heel wat werken plaats. Ondanks alle maatregelen is het uitvoeren van werken zonder hinder voor zowel omwonenden als het verkeer praktisch onmogelijk. Grotere werken of werken met grote verkeersimpact worden meestal vooraf aangekondigd via diverse kanalen én aankondigingsborden. Lees meer...
Ongebruikte rijstrook Zuid
Sedert het afsluiten van de kiss and ride aan het Wilsonplein heeft de rijstrook tussen de toegang tot de ondergrondse parking en de tramstrook vanaf de splitsing aan het einde van de Zuidparklaan en de kruising met het fietspad aan de bibliotheek geen functie meer. Lees meer...
Verkeerssituatie BRAVOKO-werken
Op maandag 18 mei 2015 zijn de veel besproken werken in de Brabantdam van start gegaan. Het gaat in de eerste plaats om archeologisch onderzoek ter hoogte van de Zwaardsteeg en om sonderingen die zouden duren tot eind juni. Alle communicatie en inspanningen ten spijt, zo werd aangekondigd dat de voetpaden toegankelijk zouden blijven en de handelaars perfect bereikbaar zouden zijn, lijkt de verkeersafwikkeling al vanaf dag 1 in het honderd te lopen: de files stapelen zich op, de vitrines van de winkels worden belemmerd door geparkeerde werfwagens... Lees meer...
Fietspad 'Aan de bocht'
Gebruikers van het stukje fietspad ‘Aan de bocht’, in het verlengde van de Neermeerskaai, klagen over de slechte staat van het fietspad dat overigens deel uitmaakt van het fietsroutenetwerk. Niet alleen zijn tegels verzakt en zijn er brede voegen, ook staan de paaltjes er te dicht bij elkaar waardoor men met een fietskar of bakfiets nauwelijks door kan. Lees meer...
Parkeerhinder Eikstraat
De bewoners van de Eikstraat uiten steeds meer hun ongenoegen over de parkeeroverlast die de aanwezigheid van het PGB-stadion in hun straat bij momenten met zich meebrengt. Hoewel het parkeerterrein plaats biedt aan zo’n 160 voertuigen parkeren heel wat auto’s zich hinderlijk in de straat, zelfs voor de inrij van omwonenden. Lees meer...
Zitbanken Kalandeberg
In het vragenuurtje van Juni vorig jaar informeerde ik al naar de plannen om de zitbanken op de Kalandeberg te vervangen. De zitbanken, die dateren uit 1992, hebben stilaan hun beste tijd stilaan gehad. Lees meer...
Autovrij maken Keiskantstraat
Op 6 februari lazen we in de pers “Keiskantstraat eindelijk autovrij”. Nadat ik verschillende keren hiervoor bij u en uw diensten ben tussen gekomen bleek de Keiskantstraat met een paaltje aan de ingang van de sporthal definitief autovrij gemaakt. Lees meer...