Vragen en tussenkomsten
Tijdelijk parkeerverbod werfwagens
De laatste tijd stel ik meer en meer vast dat nogal wat aannemers laks omspringen met de signalisatie van het tijdelijk parkeerverbod bij het uitvoeren van werken. In het stadscentrum, maar ook in andere wijken heerst een hoge parkeerdruk en vaak zie je een tijdelijk parkeerverbod terwijl de parkeerplaatsen niet gebruikt worden. Lees meer...
Heraanleg Heiveldstraat
Op eerdere vragen m.b.t. de integrale heraanleg van de Heiveldstraat sprak u de hoop uit de opdracht voor deze werken eind 2013 te kunnen gunnen, om te kunnen starten in het voorjaar van 2014. Voor de eigenlijke start van de werken zou er nog een infovergadering zijn waarop de werken worden toegelicht. Lees meer...
Foutparkeren op bushalte Oostakkerdorp
Ondanks de wegmarkering die het parkeerverbod aan de bushalte Oostakkerdorp t.h.v. huisnummer 4 benadrukt wordt er vaak foutgeparkeerd. Buurtbewoners vragen of de arcering die de wegmarkering beëindigd kan worden uitgebreid om extra te benadrukken dat op deze plaats niet mag geparkeerd worden. Lees meer...
Verkeer Wielewaalstraat
De bewoners van de Wielewaalstraat klagen over te snel verkeer in hun straat, die vaak als sluipweg dient om het kruispunt Brugsesteenweg-Rooigemlaan te vermijden Lees meer...
Trottoir Guislainbrug
Het trottoir op de Guislainbrug (stadinwaarts, zijde Palinghuizen), ligt er na kabelwerken belabberd bij. Het is trottoir is er al smal wegens de aanwezige elektriciteitskasten, het ligt er nu ook nog eens slecht bij. Lees meer...
Taxistandplaatsen
Op diverse plaatsen in onze stad is parkeerruimte voorbehouden aan taxivoertuigen. Graag had ik een overzicht van de locaties waar dit het geval is en per locatie over hoeveel voorbehouden parkeerplaatsen het gaat. Lees meer...
Fietsdoorgang sluis Vlaamsekaai
Desondanks er nu al erg veel fietsverkeer is aan de sluis aan de zogenaamde Saskes, over de Schelde tussen de Vlaamsekaai en de Scheldekaai, is de oversteek voor fietsers, en dan vooral senioren en kinderen niet evident omwille van het hoogteverschil dat men moet overbruggen om de sluis op te geraken. Lees meer...
Toeritdosering Kortrijksepoortstraat - Nederkouter
Sinds vorig jaar wordt op de as Kortrijksepoortstraat - Nederkouter een systeem van toeritdosering toegepast. De toeritdosering die, in principe, enkel actief is op piekmomenten moet een vlottere doorstroming van trams naar de Gentse binnenstad mogelijk maken. Lees meer...
Parkeerslot Keiskant
In antwoord op mijn schriftelijke vraag in verband met de lediging van de afvalkorven in Keiskant (530/2013) stelde u dat door het aanwezige parkeerslot de weg niet toegankelijk was voor de voertuigen van IVAGO, waardoor de medewerkers zo’n 250m te voet zouden moeten afleggen met een zware zak. IVAGO en dienst Facility Management zouden bekijken hoe dit probleem kon verholpen worden. Lees meer...
Voetgangersoversteekplaats Koningin Maria Hendrikaplein
Het zebrapad en de voetgangersoversteekplaats tussen de Elisabethlaan en het Koningin Maria Hendrikaplein wordt dagelijks door zeer veel voetgangers gebruikt richting station, het is alleen helemaal niet meer zichtbaar. Daardoor bestaat grote onduidelijkheid of de voetgangers dan wel de bussen er voorrang hebben. Lees meer...