Vragen en tussenkomsten
Gewijzigde verkeerscirculatie Rooigemwijk
De verkeerscirculatie in de wijk Rooigem is al enkele jaren voorwerp van discussie en werd reeds meermaals bijgestuurd. Bewoners van de wijk signaleren me dat de recente wijzigingen aan het verkeerscirculatieplan enkele negatieve effecten met zich meebrengen die de toestand naar verluidt ‘erger’ maakt dan de situatie enkele jaren geleden. Lees meer...
Trillingshinder en -schade
Regelmatig worden we geconfronteerd met klachten van bewoners over trillingshinder en eventuele schade door trillingen. De trillingen zijn vaak het gevolg van verkeersdrempels en -plateaus. In het verleden zijn ook de alternatieve rijbaankussen, naar overlast voor de directe omwonenden, geen oplossing gebleken. Lees meer...
Zitbanken Kalandeberg
De zitbanken op de Kalendeberg worden hoe langer hoe meer een doorn in het oog van omwonenden en handelaars in de buurt. Niet alleen vertonen ze restanten van graffiti, ze zien er ook nogal lomp uit en staan in schril contrast met de meer hedendaagse zitbanken op bijvoorbeeld het Sint-Baafsplein en de hoek van de Mageleinstraat en de Volderstraat. Lees meer...
Keiskantstraat Drongen
Op mijn vraag over de Keiskantstraat vorig jaar antwoordde u dat de principes van het RUP, meer bepaald het verbod dat de weg zou instaan voor de ontsluiting van de woonwijk of de sportterreinen, op korte termijn en relatief eenvoudig konden worden uitgevoerd door een verkeerspaaltje te plaatsen. Lees meer...
Scheeplosserstraat
Bewoners signaleren de, op sommige plaatsen, slechte staat van de kasseien in de Scheeplosserstraat. Daarenboven wordt de straat frequent gebruikt als sluiproute wegens de werken aan de Vliegtuiglaan en Hogeweg. Lees meer...
Zijstraatje Blijde Inkomststraat
Blijkbaar bestaat er enige discussie of het eerste doodlopende zijstraatje van de Blijde Inkomststraat, komende van de Dendermondsesteenweg, openbaar domein is en of het officieel tot Blijde Inkomststraat behoort. Naar verluidt zou het om een private weg gaan die inmiddels al dan niet door Stad Gent werd overgenomen. Lees meer...
Verkeersborden stadshal
In oktober stelde ik al een vraag naar een oplossing om autoverkeer van onder de stadshal te weren. De tijdelijke verkeersborden die er toen stonden moesten de politie toelaten na te gaan of de extra borden een effect zouden hebben op het verkeer dat over de Poeljemarkt en het Emile Braunplein rijdt. Lees meer...
Fietsverbinding Muinkschelde
Met de realisatie van de onderdoorgang onder de Ter Platenbrug werd een belangrijke missing link op het traject richting UZ en Zwijnaarde weggewerkt. U gaf aan dat ook de Stropkaai nog zal aangepakt worden om er de veiligheid van fietsers te verhogen. Lees meer...
Fietssuggestiestroken in schoolomgeving Oostakker
In antwoord op mijn schriftelijke vraag van 30/09/2013 (Nr. 498) m.b.t. het aanbrengen van fietssuggestiestroken in de omgeving van de scholencampus EDUGO in Oostakker stelde u dat een persoonlijk plaatsbezoek uitwees dat fietssuggestiestroken hier, hoewel niet gepland, toch geen overbodige luxe zouden zijn. Lees meer...
Schoolomgeving Sint-Paulusstraat
Ouders van de scholen in de buurt van de Sint-Paulusstraat maken zich dagelijks zorgen over de verkeersveiligheid in de schoolomgeving. Bijgevoegde foto’s illustreren de verkeersonveilige situaties die er zich dagelijks voordoen: dubbelparkeren, op het trottoir en zebrapad parkeren, etc. Lees meer...